iTunes, błąd synchronizacji: 0xE800002D

Ciekaw jestem, komu z Was drodzy czytelnicy przytrafił się ten błąd podczas synchronizacji iTunes z iPadem bądź iPhonem? Objawia się on w ten sposób, że po archiwizacji danych, synchronizacji kontaktów, kalendarzy, filmów itp. iTunes dodaje bądź usuwa zaznaczone/odznaczone przez nas programy a następnie próbuje dokonać ponownej instalacji tych aplikacji, które znajdują się na iUrządzeniu! Trwa to dość długo (oczywiście zależnie od ilości posiadanych apek) a na koniec wyskakuje okienko komunikatu radośnie informujące, że „program taki a taki nie został zainstalowany z powodu wystąpienia nieznanego błędu”. Swoją drogą dziwne, że błąd jest  n i e z n a n y , a mimo to posiada swój kod identyfikujący: 0xE800002D…  

Mi przydarzyło się to kilka razy. Najpierw na iPhone. Poguglałem nieco i wyczytałem, że taka sytuacja może nastąpić gdy np. urządzenie podłączymy przewodem do klawiatury lub przez dodatkowy przedłużacz. Faktycznie tak u mnie było, i podłączenie iPhone bezpośrednio do gniazda USB na tylnej ściance iMaca rozwiązało problem. Przez jakiś czas miałem spokój, aż kilka dni temu identyczna sytuacja pojawiła się podczas synchronizacji iPada 2. Było to o tyle dziwne, że nauczony doświadczeniem, podpinałem iGadżety już bez pośrednictwa jakichkolwiek hubów, przedłużek, itp. a na dokładkę korzystałem z zupełnie nowego oryginalnego kabelka.

Znów zacząłem przeczesywać przepastne otchłanie Internetu w poszukiwaniu rozwiązania. Niestety podstawowe czynności, jak wyłączenie i ponowne włączenie urządzenia, wymuszony restart, podpinanie pod inny port USB, usunięcie aplikacji i pobranie bezpośrednio na tablecie, nie przyniosły poprawy. Co więcej każda synchronizacja kończyła się komunikatem zawierającym inną liczbę „niezainstalowanych” (które faktycznie wciąż się na iPadzie znajdowały i normalnie działały) aplikacji!

Nie chciałem rzecz jasna zerować urządzenia, dodawać jako nowe w iTunes i na powrót instalować wszystko od nowa, bo po pierwsze trwałoby to zdecydowanie zbyt długo, poza tym nie chciałem stracić danych w tych programach (zakupy wewnątrz aplikacji, zapisy wyników w grach, itp.). Odinstalowywanie kolejno poszczególnych programów z nadzieją znalezienia „podejrzanego”, odpowiedzialnego (być może) za takie zachowanie, też nie było specjalnie mi na rękę. Jako, że w tym samym czasie iPhone synchronizował się poprawnie, stwierdziłem że reinstalacja iTunes również jest bezcelowa. Zdecydowałem się więc na ostatni możliwy ruch, który przyszedł mi do głowy, mianowicie odtworzyłem zawartość iPada z kopii zapasowej. Udało się. Ciekaw jestem kiedy znów błąd się pojawi…

Ma ktoś z Was podobne doświadczenia? Wydaje mi się, że ten błąd dotyczy wyłącznie iOS w wersji 4.x. I występuje też w iTunes dla Windows.

Pytanie pozakonkursowe :) Jak kupię/zainstaluję program na iPhone/iPadzie to po podłączeniu do komputera i synchronizacji, program ten jest kopiowany do biblioteki iTunes, ale jednocześnie usuwany z iUrządzenia… Wybranie opcji Przenieś zakupione rzeczy z iPhone(iPada) nie zmienia stanu rzeczy. Inaczej mówiąc muszę ręcznie „postawić ptaszka” ;) przy aplikacji na liście (karta Programy) i dokonać ponownej synchronizacji. Ki czort? :( Opcję Automatycznie synchronizuj nowe programy mam z wiadomych względów wyłączoną.

Jeśli ktoś zna odpowiedź, niech się nie wstydzi podzielić tą wiedzą w komentarzu ;)

PS. Jako, że do napisania tego wpisu natchnęło mnie po ustąpieniu problemu, we wpisie posiłkuję się screenshotem (a właściwie to …windowshotem ;)) znalezionym w sieci.

0 0 vote
Article Rating