LogMeIn przestało być darmowe

Mówiąc szczerze, całkowicie nie spodziewałem się tego co zobaczyłem w mailu od właściciela tej usługi. Co prawda już jakiś czas temu pisałem na applesauce o końcu pewnej epoki w kwestii LogMeIn, co w skrócie polegało na ograniczeniu liczby komputerów podłączonych do naszego konta. Części z Was na pewno skomplikowało to codzienną pracę a okazuje się, że niecały rok po tamtej wiadomości spotkało nas coś jeszcze bardziej przykrego. LogMeIn przestało oferować darmową opcję korzystania z ich narzędzi.

Od 27 stycznia odcięty będzie dostęp do usługi typu Free. Co ciekawe wiadomość została rozesłana 7 dni przed wygaśnięciem tego rozwiązania, co uważam za kompletnie chamskie i pozbawione zdrowego podejścia do swoich użytkowników zagranie. Spore grono osób będzie musiało podjąć bardzo szybko decyzję co z tym fantem zrobić i pewnie w napływie paniki natychmiast wykupi oferowaną, oczywiście aktualnie w promocyjnej cenie, wersję Pro usługi. Ja osobiście nie potrzebuję poziomu Pro i zapewne przesiądę się na darmowego TeamViewera. Nie ukrywam, że będzie mi brakowało centralnej konsoli zarządzania klientami, jednak nie jest to dla mnie tak priorytetowe narzędzie abym płacił za nie roczny abonament. Dodatkowo warto zauważyć, że wersja darmowa była oczywiście pozbawiona pewnych możliwości, które otrzymywali abonenci wersji płatnej.

Wam również polecam rozejrzeć się za darmowymi alternatywami, sposób w jaki LogMein rozegrało tą sprawę – 7 dni na decyzję – stawia tą firmę w złym świetle. Dodatkowo uważam, że pozbycie się darmowego planu na zachętę dla użytkowników nie przyniesie wymiernych korzyśći. Ja tym czasem weryfikuję swoje dostępy zdalne i planuję szybką przesiadkę na konkurencyjne rozwiązania.