Moje Boje: Problem z połączeniem z WSUS SP2 (Windows Server Update Services)
Niejednokrotnie przy wdrażaniu WSUS natrafiam na problem z dostępnością serwera dla klientów. Oprócz logów w takich sytuacjach niezwykle pomocne jest narzędzie, które dostarcza firma Microsoft, a mianowicie Client Diagnostic Tool który można pobrać z tego adresu: http://technet.microsoft.com/en-us/wsus/bb466192.aspx. Co dalej w takim przypadku?Osobiście najczęściej przy użyciu tej małej aplikacji natrafiam na następujący błąd: VerifyWUServerURL() failed with hr=0x800710dd. Który nie oznacza nic innego jak temat niniejszego artykuliku. Błąd ten spowodowany jest brakiem odpowiednich uprawnień w usłudze IIS dla katalogów z jakich korzystają użytkownicy w trakcie połączenie z naszym lokalnym serwerem uaktualnień.
W celu rozwiązania tego problemu należy uruchomić konsolę IIS i dostać się do węzła naszej strony internetowej dla której skonfigurowaliśmy WSUS i dla katalogów które są dostępne dla użytkowników otworzyć ich właściwości i w zakładce zabezpieczeń katalogów skorygować uprawnienia dostępu do każdego z nich. Domyślnie każdy posiada uprawnienia dla użytkownika anonimowego jednak dla właściwego działania usługi należy dodatkowo wybrać opcję Zintegrowane logowanie systemu Windows. Katalogi dla których należy wykonać tą zmianę to następująco: SimpleAuthWebService, Content, ClientWebService, ReportingWebService, SelfUpdate.
To proste rozwiązanie przydaje mi się szczególnie w trakcie różnych wdrożeń WSUS. Mam nadzieję że wielokrotnie okaże się przydatne nie tylko mojej osobie, chociaż z drugiej strony może niech będzie jak najrzadziej potrzebne.